تیپیکو؛ گارد صعودی در اندیکاتورها و احتمال صعود در میان مدت

شرکت سرمایه گذاری دارویی تامین (TPICO) بزرگترین هلدینگ فعال در صنعت داروی کشور بوده که از سال ١٣٨٢ در تمامی حوزه های زنجیره تامین دارو فعالیت داشته و بزرگترین مجموعه صادرکننده محصولات دارویی ایران است.

صدای بورس - وحید بلالی، این هلدینگ دارویی از چند بخش ؛ تحقیق و توسعه، تولید مواد اولیه، تولید محصول نهایی(دارو)، توزیع دارو و بازرگانی تشکیل شده است.

یک شرکت دانش بنیان در این مجموعه به طور اختصاصی در زمینه تحقیق و توسعه داروهای با ارزش افزوده بالا فعالیت می‌کند و ۷ شرکت تولیدی نیز در بحث مواد اولیه فعال هستند.

شرکت‌های فعال در تولید محصول نهایی:

الف) محصولات انسانی: این شرکت دارای ۹ کارخانه تولید کننده محصولات دارویی انسانی با بیش از ۸۰۰ قلم دارو در ٣٢ حوزه درمانی بوده که برخی از این محصولات به طور انحصاری در کارخانه های گروه سرمایه گذاری دارویی تامین تولید و به بازار دارویی ایران عرضه می شوند.

ب) محصولات دامی: این شرکت دارای ۳ کارخانه تولید محصولات دامی در گروه های درمانی آنتی بیوتیک، ضد انگل، هورمون ها، بیهوش کننده ها، بی حس کننده ها، ضد التهاب، داروهای سوء هاضمه، محرک های رشد، ضدعفونی کننده ها، شوینده ها، ویتامین ها، عناصر معدنی، الکترولیت، نهاده های تغذیه ای و برخی گروه های درمانی دیگر است که بر اساس آمار سازمان دامپزشکی قریب به ١٥٪ سهم بازار داروهای دامی کشور را به خود اختصاص داده است.

سه شرکت توزیع داروی انسانی و یک شرکت پخش اختصاصی داروهای دامی و با داشتن حدود ٣٥٪ سهم بازار پخش، بزرگترین مجموعه توزیع کننده داروی کشور است.

همچنین یک شرکت از شرکت های گروه دارویی تامین در بخش بازرگانی فعال بوده که با در اختیار داشتن نمایندگی از کمپانی های معتبر دنیا و ایجاد ‌روابط مناسب تجاری و کسب اعتماد طرفهای تجاری خارجی توانسته گامهای مؤثری در جهت رفع نیازهای مراکز درمانی و بیمارستانهای کشور بردارد. همچنین واردات برخی داروها و مواد اولیه ضروری و مورد نیاز کشور در دستور کار این شرکت قرار دارد.

تحلیل بنیادی و تابلوخوانی

متوسط pبهe این هلدینگ ۱۰.۵۸ بوده که ۲ واحد پایین تر از متوسط گروه است، eps این نماد نیز ۲۱۱۲ بوده که در میان دارویی ها بسیار قابل توجه و ارزنده است.

ضریب نقدشوندگی تیپیکو ۹۸ درصد بوده که بسیار قابل توجه است، ارزش بازار تیپیکو ۳۵ درصد بیشتر از گروه دارویی برکت یکی از همگروهی های بزرگ خود است.

۸۴ درصد سهامداران عمده تیپیکو حقوقی هستند به همین علت تحرکات حقوقی این نماد بسیار مهم است، در معاملات روز چهارشنبه شاهد رنج منفی حقیقی ۴۸ هزار سهم و رنج مثبت حقوقی ۱۸۰ هزار سهم بودیم که در مجموع قدرت خریدار حقوقی به حقیقی چربید.


بیشتر بخوانید:


جزئیات معاملات حقیقی و حقوقی

در محدوده منفی

خرید حقیقی: ۱۱۵ هزار سهم

سرانه: ۱۷ میلیون تومان

فروش حقیقی: ۱۱۹ هزار سهم

سرانه: ۱۰ میلیون تومان

خرید حقوقی: ۴ هزار سهم

در محدوده مثبت

خرید حقیقی: ۵۷۱ هزار سهم

سرانه: ۲۷ میلیون تومان

فروش حقیقی: ۷۵۸ هزار سهم

سرانه: ۱۳ میلیون تومان

خرید حقوقی: ۱.۱ میلیون سهم

فروش حقوقی: ۹۴۹ هزار سهم

در دو هفته گذشته اما قدرت فروش به قدرت خریدار حقیقی چربیده است، اما به مقدار زیادی نبوده است و تنها باعث نوسان سهم شده است.

مجموع خرید حقیقی ها در دو هفته گذشته

حجم: ۱.۳ میلیون سهم

ارزش: ۲.۹ میلیارد تومان

مجموع فروش حقیقی ها در دو هفته گذشته

حجم: ۱.۵ میلیون سهم

ارزش: ۳.۱ میلیارد تومان

اما در معاملات روز چهارشنبه قدرت خریدار حقیقی به قدرت فروشنده چربید.

مجموع خرید حقیقی ها در معاملات روز چهارشنبه

حجم: ۳۱۹ هزار سهم

ارزش: ۰.۷ میلیارد تومان

مجموع فروش حقیقی ها در معاملات روز چهارشنبه

حجم: ۲۴۹ هزار سهم

ارزش: ۰.۶ میلیارد تومان

اما در مجموع قدرت خریدار به فروشنده تیپیکو در معاملات ۱۲ روز گذشته بیشتر بوده است، این میزان به ترتیب از تاریخ ۲۶ تا ۱۱ آبان عبارت است از: ۲، ۰.۵-، ۰.۸-، ۰.۴-، ۱، ۳.۷، ۰.۴-، ۰.۵- ،۰.۹-، ۱.۳، و ۱.۳

تحلیل تکنیکال

همانطور که در تایم فریم هفتگی مشاهده می کنید، تیپیکو بعد از رشد ۱۰۰ درصدی از ابتدای سال ۱۴۰۰تا مرداد ماه ، بیش از ۱۳ هفته است که در محدوده نوسانی قرار گرفته و از قیمت ۱۹۸۳ تا ۲۳۹۶ تومان نوسان می کند. این محدوده از s۱ پیوت لاین تا R۱پیوت لاین قرار دارد.

تیپیکو؛ گارد صعودی در اندیکاتورها و احتمال صعود در میان مدت

طبق الگوی زیر تیپیکو یک الگوی راندینگ بزرگ کلاسیک ساخته و با یک الگوی کاپ آن را تکمیل کرده و باید انتظار داشت دیر یا زود از سد مقاومت ها رهایی پیدا کرده و بتواند بازدهی خوبی را کسب کند.

تیپیکو؛ گارد صعودی در اندیکاتورها و احتمال صعود در میان مدت

طبق تصویر فوق تارگت قیمتی تیپیکو در میان مدت ۳۰۵۰ تومان بوده اما در بلند مدت اهداف بسیار بیشتری را هدف گرفته است.

کانال های حرکتی تیپیکو در بلند مدت را در تصویر زیر ببینید:

تیپیکو؛ گارد صعودی در اندیکاتورها و احتمال صعود در میان مدت

به گزارش صدای بورس، طبق تصویر زیر، اندیکاتورهای گارد صعودی گرفته اند باید دید در این هفته صعود تیپیکو اتفاق می افتد یا دوباره شاهد نوسان در همین محدوده خواهیم بود؟

تیپیکو؛ گارد صعودی در اندیکاتورها و احتمال صعود در میان مدت

کد خبر 441704

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    0 0
    عالی بود